Mască individuală la preț de producător - 3,5 RON(inclusivTVA) - Click AICI
„Interviurile Jurnal FM”, cu Ciprian Solomon și invitatul Ciprian Avădanei, 04 iulie 2020
Ciprian Solomon: – Alături de noi în această  zi este chiar el ,Omu’ cu centrala, pe numele complet Ciprian Avădanei. Bine ai revenit, Ciprian.
Ciprian Avădanei: – Bine v-am regăsit!
Ciprian Solomon: –  Ciprian, eu o să te întreb cum merge afacerea?
Ciprian Avădanei: – A fost o perioadă foarte grea, au fost mici intervenții unde a fost necesară intervenția noastră  și atunci ne-am protejat cu mască, cu dezinfectant, cu papuceii în picioare și am intervenit la unele centrale.
Ciprian Solomon: –Este alături de noi Ciprian Avădanei,  pentru a desluși din tainele centralei de apartament.Care este diferența dintre o revizie și o verificare tehnică periodică la la doi ani?
Ciprian Avădanei: -Verificarea implică anumite etape, mai exact: la o verificare se verifică parametrii funcționali ai centralei, se face o analiză de gaze de ardere, se fac probe  de la rece la cald. Sunt etape care verifică o distanță a electrodului de la rampa de ardere. Dacă rampa de aderdere se aprinde cum trebuie, să nu fie scăpări de gaze, dacă caloriferele se încălzesc cum trebuie  și dacă  funcționează cum trebuie pe apă caldă, cam astea ar fi etapele de verifica la o verificare tehnică.O revizie e puțin mai amplă mai de durată puțin mai costisitoare.O revizie  implică o demontare de ventilator de evacuare, o curățare, o demontare de rampă de ardere și diuze care se curăță, verificare de filtre, analiză de gaze.O verificare este între  25 și 35 de minute iar o revizie undeva la 45-60minute.
Ciprian Solomon: –  Deci ceea ce ai spus tu până în 60 de minute se face o dată la doi ani.
Avem un telefon în direct.
Ascultătoare:– În legătură cu omul cu centrala îl consider, nu dau nici un  nume, sigur își va da seama, îl consider  fratele meu, mă consider  fratele lui, succes în business și cât mai mult timp alături de noi.
„Interviurile Jurnal FM”, cu Ciprian Solomon și invitatul Ciprian Avădanei, 04 iulie 2020
.
Ciprian Solomon: –Deci undeva la 60 de minute ar dura această revizie amplă.
Ciprian Avădanei: -Majoritatea nu prea apelează la revizii din cauza costurilor în schimb la revizii se  găsesc anumite defecte care și în același timp se rezolvă, pe când la verificări nu se găsesc aceste probleme.
De când am dat drumul la business am găsit foarte multe nereguli, sunt  vreo câțiva  care își fac treaba doar cu aparatul, adică vin cu aparatul și pleacă, aia nu este o verificare,  eu pe băieții ăștia îi numesc băieții cu aparatul.
Ciprian Solomon: – Au existat pe parcursul timpului persoane care au pierdut tot din cauza unei verificări nefăcute corespunzător.
Ciprian Avădanei: – O centrală din toate punctele de vedere,  nu are cum să facă o explozie sau implozie, are foarte multe protecții pe ea. Problemele apar acolo  unde oamenii încep să își bage mâna în centrale să le repare singuri că sunt destui.
Sau unde se uită o anumită chestie, pe  parcursul unei reparații sau unde se fac multe modificări în centrale.
Poc face unde sunt artificii făcute sau unde intervine un  personal necalificat și care nu cunoaște acea meserie, și  nu știe cum trebuie abordată o problemă.
Recomandarea mea la clienții pe care îi avem în baza de date este în felul următor: prima dată facem o verificare, depinde cât este de veche ca și centrală, de câți ani o au în folosință după care e recomandat ca următoarea să fie o revizie. Deci la 2 ani  verificare,  la 4 revizie, ciclul de viață al unei centrale este garantat de producător cam zece ani.
Problema este că cei care au intervenit asupra centralelor n-au făcut decât o hârtie și au plecat, au luat banul și atât. Omul când apelează la serviciile noastre are parte de un serviciu complet, în același timp când sunt probleme are parte de asistență tehnică.
Ciprian Solomon: – Merge și așa merge cu o semnătură, o ștampilă,  merge cu „timpul trece leafa merge”. Ai trecut prin situații de genul ăsta și nu ți-a plăcut și acum având propria ta afacere ai spus: Domnule, gata, eu așa ceva nu fac?
Ciprian Avădanei: –  Nu m-am întâlnit cu foarte mulți clienți care nu mai au încredere în acele persoane care verifică. Majoritatea s-au  schimbat, au plecat din firme, și-au făcut firme sau sunt clandestini. De exemplu sunt persoane în ziua de azi care fac  verificări la centrale doar la memoria centralei, nu există așa ceva, centrala nu se verifică doar  la memorie, nu este un harddisk, nu este un laptop, memoria o poate verifica cel mult producătorul cu aparatură specială.
Ciprian Solomon: – Care sunt problemele punctuale  pe care le găsești tu în teren?
Ciprian Avădanei: -Am găsit centrale verificate la memorie. Centralele nu se verifică la memorie,nu este nicio aparatură care să verifice o centrală fără să o desfacem.
Acel aparat verifică doar niște parametri, niște noxe, un randament, un oxigen și cam asta este.Am mai găsit centrale care au avut nevoie de azot, comandat special din Germania sau Austria. Nu există nici o firmă, nu poate să introducă azot într-o centrală, nu se introduce și nici nu se va introduce pe viitor așa ceva.
Este o soluție destul de costisitoare undeva la 800 de lei acest azot dar de fapt este un compresor care bagă niște aer în vasul de expansiune al centralei.Chestia asta se  rezolvă cu un compresor de aer sau cu o pompă. În 2020 cu un compresor, nu cu o pompă. Dar niciodată azot. Deci unde auziți de azot de pe  Germania sau Austria?
Sunt  unii care vin și fac inspecția  vizual, se uită la ea și zic: domnule, centrala este perfectă nici nu are rost s-o mai desfac.
Cel care face verificarea sau revizia, răspunde o dată în fața legii, dar totodată și clientul este răspunzător pentru că clientul l-a primit în casă pe respectivul să facă acea verificare sau revizie. Recent, am participat la un curs de reautorizaere la ISCIR,atunci când centrala se verifică se verifică și autorizarea de funcționare și am avut surpriza ca acel inspector de la ISCIR să se plângă că sunt într-adevăr multe persoane care fac verificările doar din pix.
Atunci când o centrală se verifică, tot timpul centrala se desface, sunt două capace frontale, primul care maschează anumite chestii în spate și mai sus este capacul de la camera de ardere, tot timpul la o verificare se desface capacul la camera de ardere. Acolo se verifică dacă se aprinde rampa complet, se verifică elementele de aprindere a rampei, ventilatorul.  Am avut surprize, am găsit  centrale înfundate cu cuiburi de păsărele, am mai avut cazuri în care efectiv n-au fost centrale făcute timp de 14 ani. Deci am avut de aspirat cam jumătate de oră la una. Sunt care nu au văzut aspiratorul sau cârpa niciodată, am avut surpriza la anumiți clienți și la majoritatea când le-am  făcut o revizie cum trebuie făcută, oamenii îmi spuneau: domnule, nu mi-a făcut nimeni  așa ceva în zece ani. Omul nu știa dacă eu îmi fac treaba prea bine sau cel care a fost înaintea mea și-a făcut treaba mai bine decât mine.
Ciprian Solomon: –  Da, înseamnă că îmi ceri mai mulți bani!
Ciprian Avădanei: –  Suntem în 2020 și trebuie să oferim servicii de calitate. Încercăm să curățăm piața de indivizii care dau hârtii pe bandă rulantă, dau hârtii cu 80- 85 lei, eu fac o revizie de la 100 lei în sus,sunt care merg cu 140 lei și nu fac decât să pună  aparatul,  completează o hârtie și pleacă.
Ciprian Solomon: – Când se pune un semn de întrebare la funcționarea centralei?
Ciprian Avădanei: –  Atunci când întâlnim probleme pe parte de apă caldă, când avem fluctuații de temperaturi, pe partea  de apă caldă sau nu se mai încălzesc caloriferele suficient sau nu se încălzesc complet, nu se încălzesc toate sau folosind centrala pe încalzire, pornește 10-1 5 secunde, se oprește, are cicluri de funcționare întrerupte. Sau pe apa caldă, merge, pornește și merge, pornește,majoritatea au fluctuații de presiune. Să dau un exemplu: undeva la 3-5 săptămâni  pierd presiunea cam 06-07, sunt care pierd la două- trei zile.Majoratatea problemelor apar în exterior din cauza, din cauza radiatoarelor de fontă care erau de mult, prin încălzirea centralizată, care sunt pline de mizerii și din cauza personalului care nu-și face treaba cum trebuie la verificare. Pentru că o centrală întreținută la fiecare doi ani, aspirată și curățată și inspectată foarte bine nu are cum să apară probleme.
Majoritatea problemelor apar la pompele de recirculare a centralelor din cauză că nu se verifică filtrele sau sunt instalații foarte mari cu calorifere de fontă.
Ciprian Solomon: – Dacă ar fi să alegem între calorifere de fontă și calorifere mai noi. Dă-ne un sfat.
Ciprian Avădanei: – La fontă avem un volum foarte  mare de apă și trebuie să folosim o temperatură ridicată pe apă, să avem suficiente radiații, pe când la calorifere de oțel sau de aluminiu este un volum mai mic de apă, folosim o temperatură mai redusă, consumul  de gaze este mult mai redus.Calorifer de fontă, se încălzește greu,dar el nu radiază  foarte multă căldură. În 2020 sau în viitorul apropiat se caută un volum cât mai mic apă la o temperatură mai redusă, să reducem consumul.La un calorifer de fontă ca să-l încălzesc trebuie să bag în el vreo 70-75 de grade. La un oțel sau la un aluminiu avem vreo 45- 50 de grade cu un consum redus de gaz, un volum mai mic de apă. Radiația de la un calorifer de fontă nu se simte cum se simte la un calorifer de otel  sau de  aluminiu.
Cei care își înlocuiesc centrala în prezent sau într-un viitor apropiat vor înlocui centrala cu o centrală în condensare,în condensare trebuie calorifere de oțel sau aluminiu nu are ce căuta fonta.
Ciprian Solomon: – Am înțeles. Ce înseamnă centrale în condensare?
Ciprian Avădanei: –  Centrala în condensare este o centrală care are o emisie mică de noxe pe coșul de fum, o temperatură mai redusă,undeva la maxim 60 de grade, pe când o centrală clasică are până la 150- 160 de grade.Se recuperează temperatura de pe gaze de ardere, se creează acel fenomen de condens. Dar la centralele  în condensare,e nevoie doar de calorifere de oțel sau aluminiu, că avem nevoie de temperatură mică. Cu cât  temperatura scade  pe calorifer cu atât scade și consumul iar  randamentul de funcționare al centralei crește.
Ciprian Solomon: –  Am înțeles, o altă întrebare: De ce este recomandat să faci revizia  în sezonul călduros?
Ciprian Avădanei: – În perioada rece este foarte aglomerat, majoritatea vor în timp scurt, dacă s-ar putea azi sau mâine, ceea ce este foarte greu să ajuți un client să își facă  o revizie sau o verificare într-un timp  foarte scurt în sezonul rece.În sezonul rece curieratul lucrează destul de greu este ceva infernal cu comenzile de piese și plus că în toamnă de obicei mai cresc preturile la piese,  nu le creștem  noi, le cresc producătorii.
În timpul verificărilor sau reviziilor se descoperă multe probleme care se pot rezolva în timp util. Atunci când este frig afară și găsim o problemă care este destul de costisitoare, să dau un exemplul, între 500 și 1.000 de lei, cam greu. Așa în perioada de vară știm la ce să ne așteptăm,au fost genuri de reparații care au depășit o anumită sumă, să zic 1000- 1200 de lei și acolo clientul a renunțat și și-a schimba centrala.
Ciprian Solomon: – Dar care care sunt cazurile, să mergem punctual, care sunt cazurile în care centrala are 1.200 de lei costuri?
Ciprian Avădanei: – Păi  numai o singură piesă din centrală ca și cost este  pompa de recirculare, depinde de brandul centralei, costă undeva la  200 de dolari, de euro. Problema apare la mizeria din instalații, din calorifere.  La centralele noi  care se montează sunt anumite filtre care se montează pe centrale, din ce cauză? Caloriferele, radiatoarele vin din fabrică izolate cu un ulei pe interiorul ei, uleiul  ăla se numește magnetită. Magnetita aia provoacă destul de multe probleme și apar multe probleme la centrală. Pompa de recirculare, vana cu trei căi, angrenajele încep să lucreze din ce în ce mai greu și acolo apar probleme. Ca să scăpăm de aceste probleme se recomandă montajul unui filtru special,  sunt anumite branduri, sunt destul de multe, piața e stufoasă, undeva la 350- 500 de lei maxim este acel filtru, dar acel filtru ne scapă de multe cheltuieli neprevăzute pe viitor.filtre care le-am curățat după doi ani și se vede cam ce iese după doi ani dintr-o instalație nouă.
Ciprian Solomon: – Am înțeles. La cine să apelez când știm că avem o problemă cu centrala termică, la cine trebuie să apelăm? La Omul cu centrala, bineînțeles.
Ciprian Avădanei: –  La Omul cu centrala,  tot în același timp mai sunt anumite firme pe Piatra care  încă mai prestează servicii de calitate.
Ciprian Solomon: –La ce trebuie să fim atenți în momentul în care vine omul?
Ciprian Avădanei: –  În primul după echipamentul pe care-l poartă la el. Ca și exemplu, echipamentul meu pe care-l port la fiecare client este un ghiozdan cu acte, gaz, analizorul care verifică coșul de fum și trusa de scule  adică undeva la vreo 50 kg toate. Păi majoritatea vin cu borsete sau vin cu o gentuță. La o  borsetă sau o gentuță nu  este mecanică fină. La centrală îți trebuie destul de multe scule, o trusă profesională de scule ajunge undeva la  25-35 kg  ca și greutate, se poate și ceva mai mare. Și așa-ți dai seama prima dată după echipamentul care îl are,verifică  memorie centralei, vă lasă o hârtie, vă ia banul și pleacă. Sunt probleme cu centrala, probabil nu vă răspunde la telefon sau vă spune că n-are timp.
Ciprian Solomon:- Cum poate să dea lumea de tine? Unde poate să te găsească?
Ciprian Avădanei: – În  primul rând mă găsesc pe pagina mea de Facebook cu Omu’ cu centrala.
Sau la numărul de telefon 0763 686 535 pe  WhatsApp sau în trafic, toată ziua sunt în trafic, de dimineață până seara.
Ciprian Solomon: –  Ciprian,îți mulțumesc din suflet că ai fost azi alături de noi și mult succes în continuare și am văzut că lumea chiar te apreciază.
Ciprian Avădanei: –Deocamdată suntem în grafic,este loc de și mai bine, dar ne mulțumim cu ce avem momentan.Suntem pe piață cam în jur de 7-8 luni, ne apropiem  de  10.000 de aprecieri pe pagina de facebook.
Ciprian Solomon:: –  Mulți înainte.
Ciprian Avădanei: –  Mulțumim, sperăm să creștem și să căutăm și colegi pe viitor.
Ciprian  Solomon: – Hai să încheiem cu zâmbetul pe buze emisiunea. Mulțumesc.
Ciprian Avădanei: –  Avem următorul banc. Cică un instalator întreabă: dumneavoastră sunteți cea care ne-ați solicitat? Da. Acum un an. Înseamnă că nu la dvs. trebuia să venim, ci la domnul care ne-a chemat acum doi ani.
Loading...

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here