Astăzi, în cadrul emisiunii „Dimineața între prieteni” – Jurnal FM , alături de doamna Iuliana Popescu Hatch – profesor de biologie la Las Vegas High School, moderatorii Dan Apetrei și Ciprian Solomn au trecut în revistă diferențele majore dintre sistemele de predare din cele două țări.

În sistemul de învățământ din America am intrat gradual, nu dintr-o dată, mi-am schimbat profilul acolo, nu puteam să predau absolut nimic, am predat doar la biserică, la școala de duminică, dar mi-am luat clase la facultate și am aplicat pentru licența de profesor de biologie. Ce aș putea să vă spun?  Americanii sunt într-o continuă schimbare și într-o continuă provocare. Nu sunt profesor acolo să-ți țin ție lecții să te învăț cutare și cutare,  nu, eu te provoc ca să înveți și să gândești. Profesorul a devenit un facilitator de învățare. Deci o lecție la noi începe cam așa: Primer knowledge, să vedem ce știe elevul despre respectivul subiect, ce cunoști despre fotosinteză, de exemplu. Ei, și copiii spun soare, nu știu ce… plante etc. sau sunt provocați cu o anumită întrebare, open ending spunem noi, e o întrebare, și-i lași pe ei să continue cu răspunsul. Așa după cum pot ei. Ei, pornind de la aceasta, mergem cu aprofundarea. Aprofundarea nu o fac eu, le dau, pur și simplu, să lucreze în grupuri separate. Treaba lor. Ei se organizează, cine este lider, cine scrie cine așa, le dă material de studiu, intră pe internet și își fac propriul research, iar la urmă ei singuri prezintă. Ultima parte a este assessment, unde pur și simplu punem întrebări, un fel de mic test la sfârșit, care îmi dă mie un răspuns, apoi un feedback. Și pot să știu câți la sută din clasa mea au înțeles sau nu au înțeles”, a povestit doamna Popescu.

A ținut să precizeze că mentalitatea românilor ar fi bine să se schimbe, dar să nu copiem sistemul american… să împrumutăm ce este bun la ei și să adaptăm nevoilor noatre.

 

Jurnal de Neamț

 

Loading...

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here